Woutertje van Leyden
De leerkrachten van Woutertje van Leyden stelen zich graag aan u voor:

Mijn naam is Sabine Brugman. In juni 2013 ben ik afgestudeerd aan de Pabo in Hoofddorp. Ik heb tijdens mijn stages in veel verschillende jaargroepen ervaring opgedaan. Ik ben gespecialiseerd in het oudere kind, maar jonge kinderen vind ik ook geweldig. Tot de zomervakantie ben ik groepsleerkracht van de kleutergroep Papegaaien op basisschool Lucas van Leyden. Deze klas is een instroomgroep voor kinderen die net vier jaar geworden zijn. De prettige sfeer in de klas, waarbij alle kinderen tot hun recht kunnen komen, vind ik van groot belang. Het opstarten van deze nieuwe groep was interessant om te doen en vooral erg leerzaam. Dit schooljaar heb ik lesgegeven in groep 6 en opnieuw bij de Papegaaien.

Handvaardigheid in een kleuterklas is een onderdeel waar ik mij goed in kan uiten. Ik vind het leuk om de kinderen te laten ontdekken hoe je kan werken met verschillende materialen. Thuis doe ik in mijn vrije tijd ook aan verschillende vormen van handwerk. Andere hobby’s die ik graag beoefen zijn keyboard spelen, dansen, hardlopen en koken.

Het opzetten van een school als Woutertje van Leyden maakt mij enthousiast. Hoe bijzonder is het om met elkaar een plek te creëren waar kinderen zich veilig en vertrouwd voelen. Voor mij staat voorop dat kinderen met plezier naar school toe gaan, waar ze zich vrij voelen en ruimte hebben om hun talenten te ontwikkelen. Het geeft mij veel voldoening, als ik een bijdrage kan leveren aan de toekomst van elk kind. Het wordt een leerproces, maar ik kijk nu al met veel plezier uit naar de eerste schooldag.

 

Bij deze stel ik mij graag aan u voor. Mijn naam is Evelyn Zuidgeest en ik ben 35 jaar jong. Samen met mijn vriend en onze twee kinderen (meisje van 7 jaar, jongen van 3 jaar) woon ik in Leiden.

Sinds vijftien jaar werk ik bij PROO Leiden en heb ik veel ervaring in o.a. groep 3 opgedaan. Naast het lesgegeven vind ik het belangrijk om mijzelf te blijven ontwikkelen als leerkracht. Daarom heb ik naast het volgen van verschillende cursussen, waaronder bewegend leren, de opleiding Motorisch Remedial Teacher gevolgd en ik ben gestart met de opleiding Master SEN-gedrag. 

Naast het onderwijzen ben ik in mijn vrije tijd vaak op het strand te vinden.

Voor mij staat voorop dat kinderen met veel plezier naar school gaan, zichzelf kunnen en mogen zijn en respect hebben voor elkaar. Alle kinderen hebben recht op goed onderwijs, hieronder versta ik onderwijs op maat aanbieden en kijken wat de kinderen van deze tijd nodig hebben. Daarnaast vind ik het stimuleren en aanbieden van creatieve werkvormen en bewegen heel belangrijk.

Met veel enthousiasme start ik op de basisschool 'Woutertje van Leyden'. Ik zie het als een uitdaging en eer om met nieuwe collega's, kinderen en ouders samen de basisschool 'Woutertje van Leyden' op te gaan richten. Een school waar iedereen zich prettig en thuis gaat voelen.

 

Ik ben Menno Hockx. Ik ben 22 jaar oud en ben kom vers van de PABO af. Afgelopen schooljaren heb ik met veel plezier gewerkt op de Lucas van Leyden school en daarnaast heb ik ook gewerkt op de Houtduifschool voor de vluchtelingenkinderen van de Wassenaarseweg. Doordat de Houtduif dit jaar ten einde is gelopen heb ik tijd gekregen om weer een nieuw geweldig project te gaan doen! Het Woutertje van Leyden project! Met mijn grote creativiteit en vooruitstrevende visie op onderwijs hoop ik een grote bijdrage te kunnen leveren aan dit mooie initiatief. 

Tijdens mijn studie heb ik mijn eindstage gelopen op Woutertje Pieterse en door mijn ervaring binnen Lucas van Leyden, weet ik een mooie brug tussen deze twee scholen te slaan. Mijn voorliefde voor techniek en ICT kan ik ruim kwijt in het nieuwe concept. Onderzoekend en ontwerpend leren past ook echt bij mij. Ik verheug me enorm op het werken met het geselecteerde team. Ik weet zeker dat onze enthousiaste ideeën goed combineren tot een prachtige, nieuw school. 

Naast mijn werk ben ik in mijn vrije tijd veel bezig met sport. Ik speel sinds een jaartje rugby wat mij op sociaal gebied heel sterk heeft helpen ontwikkelen. Daarnaast ben ik ook heel groot voorstander van het gebruik van de inzichten van de ouders binnen het onderwijs. Ik ben ervan overtuigd dat goed contact met ouders voor een betere ontwikkeling van het kind kan zorgen. 

Ik verheug mij heel erg op de start en hopelijk kunnen wij met een paar mooie, volle klassen aan de slag! 

 


Mijn naam is Ingrid van Zoest. Ik zal tweeënhalve dag als intern begeleider en groepsleerkracht op de Woutertje van Leyden werkzaam zijn. Ik ben onderwijspsycholoog en ik ben na mijn studie met ‘mijn voeten in de klei’ terecht gekomen: in de school aan het werk met de kinderen. Daar heb ik ervoor gekozen om groepsleerkracht te worden. Een zeer waardevolle combinatie! Daarnaast ben ik moeder van drie kinderen in de basisschoolleeftijd.

Ik vind het belangrijk om kinderen te laten worden wie ze zijn. Ik denk in kansen en mogelijkheden en dat is een houding die van groot belang is bij het opstarten van de Woutertje van Leyden waar een intensieve samenwerking tussen ouders en school tot stand gaat komen. Vanuit mijn open en positieve grondhouding ga ik in gesprek met kinderen, ouders en collega’s.

Inmiddels ben ik één dag per week gedetacheerd aan de Pabo Hogeschool Leiden. Daar werk ik als stagebegeleider. Daarnaast ben ik één dag per week bezig om de samenwerking tussen Pabo en werkveld als deelprojectleider Samen opleiden voor PROOLeiden vorm te geven. Hierdoor heb ik veel scholen en onderwijsconcepten van dichtbij kunnen ervaren. 

Na mijn studie onderwijspsychologie heb ik anderhalf jaar als remedial teacher gewerkt. Na het volgen van de Pabo als zij-instromer heb ik een aantal jaar lesgegeven in verschillende groepen. Al snel ben ik intern begeleider geworden en ik heb verschillende coachings- en begeleidingstrainingen gevolgd waaronder de opleiding tot Beeldcoach. Dit betekent dat ik video-opnames maak van leerkrachten in actie. De beelden gebruiken we om in gesprek te gaan met elkaar. Het doel is om de werk- en praktijksituaties te verbeteren, te veranderen of te vernieuwen. Mijn kracht in begeleiding en gesprekken ligt in mijn open houding, het maken van duidelijke analyses en geven van relevante feedback.